PRP למרפק

אפיקונדיליטיס לטרלי, או בשמו העממי "מרפק טניס", הוא בין הגורמים השכיחים ביותר לכאבים במרפק. יחד איתו, נמצאים תסמונת "מרפק גולף" ופגיעות הנגרמות מטראומה (כלומר, כאלו הנגרמות בשל תאונה או תנועה חדה).

אתם בטח תוהיםמה לי ולטניס או גולף, הרי אני חייל בקבע או עובד לוגיסטיקה? אז כדאי שתדעו, שכאבים במרפק הם לא נחלתם הבלעדית של טייגר וודס או מריה שראפובה, אלא של כל מי שמרים בקביעות משאות כבדים, או מתאמן "חזק מידי".

הרפואה הקונבנציונלית מציעה כל מיני טיפולים לכאבים במרפק, אך לאחרונה זריקת PRP למרפק הפכה לפופולרית יותר. אז מהו בדיוק טיפול PRP  פלזמה עשירה בטסיות  וכיצד הוא מתבצע?

מה זה PRP? איך מתבצע הטיפול?

PRP הוא למעשה קיצור של המושג הרפואי "פלזמה עשירה בטסיות דם". כבר שנים רבות שאנו יודעים כי  לטסיות הדם יש ריכוז גבוה של גורמי גדילה המעודדים ריפוי הטבעי של נזקים לגידים, מפרקים ואפיל משמשת לטיפול בנשירת שיער.

אם כן, טיפול PRP למרפק מגיע מהדם שלכם עצמכם. ראשית, הרופא לוקח בערך 15-30 מ"ל של דםבדומה לבדיקת דם פשוטה. לאחר מכן, הרופא מכניס את הדם לצנטריפוגה, שם הוא מסתובב ומסתובב, עד שהתאים מופרדים מהפלזמה.

לבסוף, הרופא מזריק את הפלזמה שהתקבלה לתוך הרקמה הפגועה. בדרך כלל, הזרקות של PRP נעשות בליווי אולטרסאונד, כך שניתן יהיה לכוון את הפלזמה לאזור הפגוע בקלות ובמהירות.

זריקות PRP למרפק – שלבי ביצוע הטיפול

השלבים הם:

1. שאיבת דם מהמטופל מהוריד ביד בדומה לתרומת דם.

2. הכנסת מבחנות הדם לצנטריפוגה.

3. מהדם מזוקקות טסיות עשירות בפלזמה.

4. הרופא מזריק ה-PRP ישירות למרפק הפגוע.
תהליך ביצוע PRP

האם יש הוכחות מחקריות ליעילות של PRP למרפק?

שאלה מצוינת! יש מספר ראיות מדעיות בדבר יעילותם של זריקות PRP למרפק. לדוגמא, קיים מחקר המשווה בין הזרקת PRP להזרקת קורטיזון, ונמצא כי ל-PRP יש השפעה טובה יותר לטווח ארוך יותר. כמו כן, מחקר משנת 2017 שריכז 14 מחקרים שנעשו בנושא גילה כי PRP אכן עזר בניהול כאב הקשור לדלקות מפרקים.

עם זאת, מחקר של הארגון הרפואי קוקרן מצאה כי PRP אינו טוב יותר מאשר זריקות אחרות, כגון אותו הקורטיזון שהזכרנו. אם כן, הממצאים עדיין חלוקיםלמרות שאנחנו יכולים להעיד כי ההוכחות התומכות ב-PRP אורתופדי הולכות ונערמות, ויותר מהםהעדויות והחיוכים של המטופלים המרוצים, בהם ספורטאי עילית מרחבי העולם.

טיפול בכתף פגועה. תמונה: קרולינה גרבווסקה

אתם צריכים לזכור, כי ה-PRP האורתופדי בסך הכל "מחקה" את פעולת הריפוי הטבעית, הביולוגית, של הגוףוהוא יעיל באותה מידה כפי שדם נקרש או שברי עצמות מתאחים, לדוגמא. זו הסיבה, אגב, שתופעות הלוואי של ההליך הזה הם אינן רבותלא מדובר בטיפול כימי, אלא ביולוגי.

כיצד נראית ההחלמה מ-PRP אורטופדי למרפק?

תופעת לוואי שכיחה של PRP למרפק טניס היא כאבאמנם מדובר בהליך זעיר פולשני, אך עדיין מדובר בזריקהועל כן תגובה זו נורמלית ואין מה לדאוג. אנו מציעים להשמע להוראות הרופא ואם צריך אז לנוחזה אמור לעשות את העבודה! מלבד זאת, ההחלמה אינה מסובכת ורוב האנשים חוזרים לעבודה ולשגרה בקלי קלות.

מחפשים רופא אורטופד מומחה לזריקות PRP למרפק? יש לנו את הפתרון המושלם עבורכם. מה אם נגיד לכם שבישראל קיים רופא שטיפל במיטב שחקני קבוצת הכדורגל של בארסה (ברצלונה), ושעבר את מיטב ההתמחויות וההשתלמויות מהמומחים הגדולים בתחום? רופא שחרט על דגלו לחקור את תעלומת הגוף הגדולההיכולת של הגוף לרפא את עצמו? אז אם גם אתה רוצה לעבור את הטיפול אצל ראש הועדה האירופאית לטיפולים אוקטוביולוגים, אל תהסס – צור איתו קשר עוד היום, לייעוץ, הכוונה ומחירים.