טיפול לנשירת שיער והתקרחות

מביטים במראה המתדלדל של השיער? המפרצים המעמיקים או השערות על הכרית בבוקר? המאמר הזה על טיפול לנשירת שיער והתקרחות בשבילכם!
תוכן העיניינים
טיפול לנשירת שיער והתקרחות

גברים וגם נשים סובלים מבעיות של איבוד שיער והקרחה. וכאשר אנו מאבדים את השיער, במידה רבה אנו מאבדים את הביטחון העצמי שלנו. ואין זה מפתיע שהנושא מפריע לאנשים רבים.

השיער הוא חלק מהזהות שלנו, מהמראה החיצוני. כאשר אנו מתחילים לאבד אותו אנו מתחילים להילחץ ולהרגיש לא בנוח. איבוד השיער מזוהה עם גיל מבוגר, ולכן ההקרחה מעניקה לנו מראה מבוגר יותר. אך בפועל ישנן סיבות רבות לנשירת שיער, וגם צעירים וצעירות בגילאי העשרים סובלים מאיבוד שיער והקרחה.

לאבחן את מקור הבעיה

כיום ישנם טיפולים לנשירת שיער והתקרחות. אך לפני שמדברים על טיפולים חשוב לשים דגש על אבחון הבעיה. הסיבות לנשירת השיער יכולות להיות שונות, ואבחון הסיבה משפיע גם על אופן הטיפול.

רובנו נוטים להאשים את הגנטיקה, ונכון שגם היא משפיעה. אך בפועל דווקא סטרס בחיי היום היום, תזונה לא נכונה ובעיות הורמונליות הן הסיבות המובילות לנשירת שיער. ואלו הן לא הסיבות היחידות, זוהי יכולה להיות גם תוצאה של מחלות שונות, זיהומים פטרייתיים, שימוש בתרופות ועוד. מומלץ מאוד להיבדק על מנת לאבחן את הסיבה.

דבר נוסף שחשוב להבין הוא את מחזור חיי השערה. לעתים אנו נבהלים מכמות השערות על הכרית או על מברשת השיער. אך נשירת שיער היא חלק טבעי ממחזור צמיחת השיער, ואיבוד של 100-200 שערות ביום הוא דבר טבעי.

התקרחות (צילום: אנה קובק)

טיפול לנשירת שיער והתקרחות

לא תמיד ניתן להצביע על בעיות רפואיות ברורות העומדות מאחורי הסיבה לנשירת השיער. וגם אם כן, עדיין ברוב המקרים יש צורך בטיפולים תומכים על מנת לחזק את השיער ולעודד את צמיחתו המחודשת.

עד היום הכרנו אינספור תכשירים לטיפול בשיער, ואפילו תרופות סבתא, אך מי שהשתמש בהם יודע כי הן לא ממש אפקטיביות. הזנה חיצונית של מינרלים וויטמינים על הקרקפת, כפי שעושים רוב התכשירים, לא באמת יכולה לחולל שינוי.

בשנים האחרונות הטכנולוגיות התפתחו, כמו גם ההבנה שלנו לגבי התהליכים הטבעיים הקשורים לצמיחת השיער. ובעקבות כך נולדו טיפולים יעילים יותר לצורך עצירת הנשירה ועידוד התחדשות השיער.

טיפולים לנשירת שיער והתקרחות

מוטרדים מאיבוד השיער? חוששות מכמות השערות על הכרית? להלן כמה טיפולים לנשירת שיער שכדאי להכיר. כולם טיפולים המתבססים על עידוד ההתחדשות הטבעית של השערות, באמצעות זיקוק של גורמי גדילה המופקים מתוך דמו של המטופל. אך עיקר ההבדלים בין השיטות נובע מאופן הזיקוק המשפיע על הרכב הפלסמה המופקת.

טיפול PRP לשיער

טיפול PRP לנשירת שיער הוא טיפול הניתן בהזרקה אל תוך עור הקרקפת. במסגרת הטיפול  נעשה שימוש בפלסמה המכילה גורמי גדילה המופקים מטסיות הדם, כאשר הפלסמה מופקת מדמו של המטופל/ת. אלו הם גורמי גדילה טבעיים הקיימים בגוף, הם עוברים תהליך זיקוק ומוזרקים בחזרה בנקודות בהן אנו רוצים לעודד גדילה.
טיפולים מסוג זה אינם חדשים; הם משמשים בתחומים שונים של הרפואה, ובשנים האחרונות הגיעו גם אל תחום הרפואה האסתטית. בעזרת PRP לנשירת שיער ניתן לעורר צמיחה של זקיקים רדומים ולעבות את מראה השיער. הטיפולים גם נפוצים מאד בקרב כוכבי הוליווד.

טיפול IPRF לנשירת שיער

טיפול IPRF דומה במהותו לטיפול PRP, אך במידה רבה נחשב לטיפול ”דור שני“. זהו טיפול חדיש באופיו המכיל כמות גדולה יותר של גורמי גדילה. גם בטיפול זו לוקחים דם מהמטופל, מזקקים ממנו את החומרים הפעילים, ומזריקים אל תוך הקרקפת. אך ההבדל הוא שכאן תהליך הזיקוק הוא קצת יותר מורכב. הוא נעשה באמצעות צנטריפוגות במהירות נמוכה המאפשרת לשמר יותר טוב את טסיות הדם, ולזקק גם סוגים שונים של תאי דם לבנים ותאי גזע. הפלסמה הייחודית המופקת בשיטה זו מאיצה תהליכים שונים של החלמה והתחדשות, כולל ייצור קולגן, אלסטין ופיברובלסטים. התהליכים הביולוגיים הטבעיים המתרחשים בעקבות ההזרקה מסייעים לחזק ולשמר את השיער הקיים, ומגבירים צמיחה של זקיקי שיער חדשים.

טיפול CGF לנשירת שיער

טיפול CGF שכיחים היום ברפואה האסתטית, הם משמשים לצרך עידוד התחדשות טבעית ואף בתור טיפולי מילוי לעור הפנים ולא רק בתור טיפול לנשירת שיער והתקרחות. גם טיפולי CGF מתרחשים באופן דומה לטיפול PRP / IPRF. וגם כאן השוני העיקרי הוא תהליך הזיקוק, המשפיע על הרכב החומרים המזוקקים מתוך דגימת הדם.

באמצעות התהליך הייחודי מתקבלת מטריצה עשירה בפיברין, גורמי גדילה, לויקוציטים, טסיות גם ותאי גזע. יחדיו הם עונים על צרכים שונים של תהליך ההתחדשות. יתר על כן, הם מכילים תאים אימונולוגיים, המפחיתים דלקות. טיפולי CGF מומלצים לצורך טיפול בבעיות של שיער דליל, נשירת שיער ואבדן החיוניות של השיער.

טיפול PRGF

גם טיפול זה מתבסס על שיטת PRP. במהלכו תופק מתוך דמו של המטופל פלסמה עשירה בטסיות דם וגורמי גדילה, ותוזרק בחזרה אל האזורים בקרקפת בהם אנו רוצים לטפל. גם במקרה זה הייחודיות נובעת מתוך התהליך הצנטריפוגלי של הפקת הפלסמה. התהליך המיוחד מסייע ביצירת פלסמה בעלת ריכוז גבוה יותר של טסיות דם וגורמי גדילה. הטסיות עוברות תהליך הפעלה הנעשה באמצעות תוספת קלציום, ורק לאחר מכן מוזרקות בחזרה.
גם טיפול זה מבוסס על תהליכי התחדשות טבעיים והוא מקובל בתחומים שונים של הרפואה.

טיפול ריגנרטיבי לנשירת שיער ב-PRPclinic

טיפולים נוספים

שכיחות הבעיה, והדאגה של נשים וגברים מנשירת השיער וההקרחה, הביאו את הרפואה לפתח טיפולים שונים. מלבד הטיפולים שהזכרנו קיימים גם טיפולים נוספים לנשירת שיער. הם לא בהכרח המומלצים, אך כדאי להכיר אותם.

טיפולי מינוקסידיל לנשירת שיער

ידוע גם בשם מינוקסי. זוהי תרופה בעלת השפעה על כלי הדם. היא גורמת להתרחבותם של כלי הדם. באמצעות מריחת התמיסה על הקרקפת, דבר אותו יש לבצע בזהירות רבה, ניתן להגביר את זרימת הדם והזנת הרקמות המקומית. החומר יכול לחזק את השיער ולמנוע נשירה. הטיפול מתאים לנשים וגברים, אך נדרשים כמה חודשים של טיפול עד שמתחילים לראות תוצאות. ובשלביו הראשונים בדרך כלל מופיעה נשירה של שיער לפני שרואים את התוצאות.

מינוקסידיל

פרופסיה לנשירת שיער

פרופסיה היא תרופה לשימוש אוראלי, במקור היא מיועדת לטיפול בבעיה אחרת לגמרי – ערמונית מוגדלת, ולא טיפול לנשירת שיער והתקרחות. תרופה זו מבוססת על מעכבי אנזימים האחראים להמרה של טסטוסטרון ל-DHT. התרופה התגלתה כיעילה גם לטיפול בהקרחה גברית והיא ניתנת במינונים נמוכים יותר מאשר התרופה המטפלת בערמונית מוגדלת.

פרופסיה (אילוסטרציה)

לייזר לנשירת שיער

ישנם טיפולים רפואיים רבים העושים שימוש בלייזר, מהליכים כירורגיים ועד טיפולי שיניים. והרפואה האסתטית אינה יוצאת דופן, גם היא משתמשת בסוגים שונים של לייזר למטרות שונות. וכיום ישנם גם טיפולי לייזר לטיפול בהתקרחות. מפתחי השיטה טוענים כי הטיפול בלייזר מאפשר להמריץ את תאי הגזע האפידרמיים, ובכך לעודד את זקיקי השיערה לצמוח מחדש.

איזה טיפול מתאים עבורי

אכן ישנם טיפולים שונים לבעיות של נשירת שיער והתקרחות, והדבר מעלה תהיות לגבי השיטה הרצויה. באופן כללי אנו ממליצים על שיטות טבעיות, כמו הזרקות הפלסמה. הסיבה היא שאלו הן שיטות המבוססות על חומרים שמקורם בגוף, ולכן אינן יוצרות תגובות אלרגיות. ואלו הם חומרים המעודדים תהליכי התחדשות טבעיים, ולפיכך בטוחים ויעילים.

אך כדאי להתחיל בפגישת ייעוץ. תוכלו לעשות זאת ב PRP CLINIC, כאן תוכלו לעבור אבחון ולשמוע הסברים על השיטות השונות, ובחירת השיטה המומלצת עבורכם.

רוצים לקבל מידע נוסף?

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר:

אודות prpclinic

PRP clinic הינה קליניקה המתמחה בטיפולים אסתטיים והזרקות PRP, iPRF, PRGF, CGF ומזותרפיה בתל אביב ובחיפה:

טיפולים ריגנרטיביים