בוטוקס למיגרנות

סובלים מהתקפי מיגרנה כואבים ומשתקים? נואשתם מכל הטיפולים התרופתיים? האם ניסיתם בוטוקס למיגרנות? טיפולי בוטוקס למיגרנות מאפשרים לכל מי שסובל ממיגרנות כרוניות וכאבי ראש ליהנות מטיפול מונע יעיל ובטוח.

מיגרנה היא צורה שכיחה של כאבי ראש המופיעים בצורה אינטנסיבית היכולה לפגוע באופן משמעותי בתפקוד ובאיכות החיים של מי שסובל ממיגרנות. המיגרנה מאופיינת בכאב חד, בדרך כלל רק בצד אחד של הראש. מיגרנות עשויות להיות מלוות בבחילות, הקאות, רגישות לאור ורעש, ואף חולשה ושיתוק בגוף.

מיגרנה

שכיחות וזמן הופעה

התקפי המיגרנה עשויים להימשך בין מספר שעות למספר ימים. ארגון הבריאות העולמי מגדיר את המיגרנה כבעיה כרונית מגבילה מאוד. למעלה מ 20% מהנשים, ולמעלה מ 10% מהגברים סובלים ממיגרנה.

הסיבות למיגרנה אינן מובנות במלואן. הבעיה מתוארת כמחלה גנטית, אך גם מושפעת מגורמים סביבתיים. במשך שנים רבות העולם הרפואי האמין כי זוהי מחלה הקשורה לפעילותם של כלי דם במוח. היום היא נחשבת למחלה של המוח. ההתקפים מופיעים כאשר באזורים מסוימים של קליפת המוח חלה ירידה בפעילות; הגוף מגיב בהגברת אספקת הדם לאזור, המלווה בעליה ברמת האשלגן והחומצה הגלוטמית; ולאחר מכן ישנה ירידה באספקת הדם והפעילות באותו האזור, וזהו הרגע בו מופיעים כאבי הראש כתוצאה מתגובה דלקתית עצבית באזור.

כולנו שמענו על טיפולי הבוטוקס. הם משמשים למגוון שימושים רפואיים וקוסמטיים. בשנות השבעים החלו להשתמש בהם לטיפול בבעיות פזילה, ובהמשך הם שימשו לטיפול בהזעה, קמטים, בעיות אורתופדיות ועוד. ככל שהשנים עברו התגלו עוד שימושים ותועלות של רעלן הבוטוליניום. כיום הוא משמש גם לטיפול יעיל עבור מיגרנות כרוניות.

טיפול למיגרנה

עד לגילוי יעילותו של הבוטוקס למניעת מיגרנות, הסובלים מהבעיה ניסו להתמודד איתה באמצעים שונים. האמצעים כללו נסיונות למניעה ולהקלה על הכאב. חוסר האונים והמצוקה הגדולה הביא את הסובלים מהבעיה לנסות כל דבר; תרופות סבתא, שינויים בהרגלי החיים ועד תרופות פסיכיאטריות. כל טיפול הביא איתו הצלחה מוגבלת, לצד תופעות לוואי בטווח הקצר והארוך.

בין הטיפולים הקיימים ישנם טיפולים המשפיעים על התרחבות כלי הדם במוח, טיפולים החוסמים קולטנים במוח, תרופות נוגדות אפילפסיה ועוד. ולצד הטיפולים הללו ישנן גם תופעות לוואי מדאיגות הכוללות פיתוח סבילות לתרופות, פגיעה בקצב הלב, דיכאון, הפרעות שינה, אין אונות, ירידה בריכוז, ירידה בלחץ הדם ועוד.

אנשים רבים למדו ”לחיות עם המיגרנה“, משפט שפירושו הוא איכות חיים נמוכה ומלאה ברגעים של כאב ממושך ובלתי נסבל. מי שסובל ממיגרנה בהחלט את המצב.

הטיפולים השונים והתרופות בהן השתמשו לא תמיד עזרו לסובלים מהבעיה. במקרים רבים פגעו בהם בצורה של תופעות לוואי – עד אשר הגיע הבוטוקס והצליח לתת מענה לאנשים רבים הסובלים ממיגרנה כרונית. אנשים רבים שסבלו מתופעות הלוואי של המיגרנה ו/או הטיפולים, וגם אנשים שלא הצליחו למצוא מזור בטיפולים המוכרים מצאו פתרון בזכות זריקות הבוטוקס.

טיפול בוטוקס

גילוי יעילותו של הבוטוקס למיגרנות

הבוטוקס מוכר לכולנו מתחום הרפואה האסתטית. טיפולי בוטוקס הם טיפולים שכיחים אצלנו במרפאה. אנו משתמשים בהם לצורך העלמת קמטים ומבחר טיפולים אסתטיים. אך כיצד התגלה כי הבוטוקס יעיל למניעת מיגרנות?

יוסטינוס קרמר, רופא גרמני מהמאה ה 19, היה הראשון שהבין את הפוטנציאל של הבוטוקס. הוא עדיין לא חשב על בוטוקס למיגרנות, אך הוא הבין שמדובר בחומר בעל פוטנציאל רפואי בזכות השפעתו על מוליכים עצביים. הנושא דרש עוד כמה עשרות שנים עד שהמדענים הצליחו לבודד את רעלן הבוטולינום ולערוך עליו ניסויים רפואיים.

בשנת 1989, למעלה ממאה שנים לאחר שיוסטינוס קרמר הבין את פוטנציאל הזרקת הבוטוקס, הוא הפך לחומר המאושר על ידי ה FDA ונכנס לשימוש במספר תחומים רפואיים שונים, ביניהם גם תחומים קוסמטיים.

בשנת 2000, רופא בשם ויליאם וינדר, דיווח כי מטופלים שעברו הזרקות בוטוקס קוסמטיות באזור הפנים דיווחו על הקלות בכאבי ראש כרוניים. כך החל העניין הראשוני בבוטוקס למיגרנות. ההשערה הראשונית הייתה כי ההקלה על כאבי הראש היא השפעה בלתי ישירה של מתח שריר מופחת. לאחר מחקרים בנושא התגלה כי רעלן הבוטוקס מעכב שחרור של מוליכים עצביים הקשורים לכאב. בשנת 2010 , לאחר שהמחקרים והניסויים הרפואיים אימתו את ההשערות, מנהל ה FDA אישר את הזרקות הבוטוקס כטיפול מניעתי של מיגרנה כרונית.

טיפול בוטוקס למיגרנות – מה צריך לדעת

מאז העדויות הראשונות ליעילותו של הבוטוקס לטיפול במיגרנות, בוצעו ניסויים קליניים רבים אשר הוכיחו את יעילותו. כיום זהו הליך פשוט, שכיח ומקובל. מיליוני אנשים בכל העולם נהנים מפתרון יעיל, במקרים רבים לאחר שנים שסבלו מכאבי המיגרנה ומתופעות הלוואי של הטיפולים התרופתיים.

הזרקות בוטוקס למיגרנה מבוצעות בצידי הראש, באזור המצח, הקרקפת והעורף. אלו הם האזורים שהתגלו כיעילים ביותר למניעת כאבי הראש. באמצעות הזרקות בוטוקס לאזורים אלו אנו יכולים לסייע בעיכוב השחרור של המוליכים העצביים ההיקפיים; אלו הם המוליכים העצביים המשפיעים על מערכת תחושת הכאב בגוף הקשורות למיגרנה.

טיפולי בוטוקס למיגרנה ניתנים לאחר אבחון מקדים. מטרת האבחון היא לאפיין את מאפייני הכאב ותדירותו. בהתאם לאבחון יקבעו אזורי ההזרקה והמינונים המתאימים. טיפולי בוטוקס למיגרנות מיועדים עבור אלו הסובלים מהתקפי מיגרנה או כאבי ראש בתדירות גבוהה. טיפולי בוטוקס למיגרנה אינם מתאימים עבור מי שסובל מאפיזודות כאב ראש זמניות. במקרים בהם כאבי המיגרנה מקרינים לאזורים אחרים בגוף, ניתן להזריק גם באזורים אלו.

את התוצאות וההקלה בכאב ותדירות ההתקפים תוכלו להרגיש כבר לאחר הטיפול הראשון. לצורך הקלה משמעותית, בדרך כלל מבצעים הזרקות בוטוקס למיגרנה אחת לשלושה או ארבע חודשים.

מטופלים רבים שעברו הזרקות בוטוקס למיגרנה מדווחים על שינוי חיובי ניכר בדפוסי המיגרנה. הם נהנים משגרת חיים טובה יותר ופחות מגבילה. אנשים אשר סבלו מהתקפי מיגרנה ממושכים, התקפים הפוגעים בעבודתם, במערכות היחסים החברתיות והעיסוק בפעילויות, חזרו לקיים אורך חיים פעיל ומלא בפעילויות.

האם ישנן תופעות לוואי לטיפולי בוטוקס למיגרנות?

הבוטוקס נחשב לחומר בטוח לשימוש, ויש לנו עשרות שנים של מחקרים המעידים על כך. אך טיפולי בוטוקס, על כל סוגיהם, עלולים להיות מלווים בתופעות לוואי. לרוב מדובר בתופעות לוואי קלות החולפות ללא צורך בהתערבות טיפולית תוך מספר שעות או מספר ימים. להבדיל מתופעות הלוואי הקשות של חלק מטיפולי המיגרנה הקיימים, כמו למשל התרופות הפסיכיאטריות.

במסגרת תופעות הלוואי אתם עשויים לחוות; נפיחות מקומית ואדמומיות באזור ההזרקה, נוקשות וחולשת שרירים, תחושת גירוד וכאבי צוואר. תופעות הלוואי, במידה ומופיעות, מורגשות רק באזורי הטיפול.

סובלים ממיגרנות? יתכן כי טיפולי בוטוקס למיגרנות יכולים להתאים עבורכם. הטיפולים יכולים להקל על עוצמת הכאב, תדירות התקפי המיגרנה ואף להעלים אותם לחלוטין, ובכך לחולל שינוי אדיר באיכות החיים שלכם. אתם מוזמנים לפגישת ייעוץ ואבחון במרפאת PRPclinic. לנו יש את הניסיון בהזרקות בוטוקס וטיפולים המבוססים על ידע מחקרי וטכנולוגיות מתקדמות.

סובל/ת ממגרנות ? את/ה לא לבד ! יש לא מעט מפורסמים שחשפו את מצבם.
אולי יעניין אותך, אנו מבצעים גם טיפולי עיבוי שפתיים, בוטוקס לפנים ו-PRP.
רוצה פרטים נוספים ? 058-466466