הנחיות לפני ואחרי טיפול PRP לשיער

גברים רבים ונשים רבות הסובלים מנשירת שיער, הידלדלות שיער והתקרחות בדרגות שונות, בוחרים לעבור טיפולי PRP לשיער במטרה לבלום את נשירת השיער, לחזק את השיער הקיים ולעודד צמיחת שיער מחודשת. מטופלים רבים שואלים אותנו מהן ההנחיות עליהן יש להקפיד לפני ואחרי טיפול PRP כדי למקסם תוצאות טיפול PRP ולהגיע לצמיחה מיטבית ולמראה שיער בריא וחזק. אם כן, ריכזנו לפניכם המלצות לטיפול PRP בדגש על הנחיות לפני ואחרי טיפול PRP לשיער.

ראשית יש לוודא שנעבור את הטיפול אצל רופא מורשה בלבד. לפי הנחיות משרד הבריאות הישראלי, טיפול PRP בישראל ניתן לעבור אצל רופא מורשה בלבד, היזהרו ממרפאות שחוסכות על חשבונכם.

לאחר שוידאנו פרט חשוב זה, יש לוודא את התאמתנו לטיפול PRP. אומנם טיפול PRP לרוב מתאים לגברים ונשים בכל הגילאים, אך בחלק מהמקרים הטיפול בכל זאת אינו מתאים לכולם, לכן ישנה חשיבות עליונה בהתייעצות עם רופא מומחה בעל ניסיון בתחום שיקום השיער. דוגמא אחת לחוסר התאמה לטיפול PRP לשיער היא מטופל שהינו קירח לחלוטין. הטיפול אינו מתאים לקרחת מלאה אלא לקרחת חלקית בלבד, ויש צורך בשיער קיים על הראש כדי לראות תוצאות של האטת הנשירה, עיבוי השיער הקיים ועידוד הצמיחה המחודשת.

דוגמא נוספת לחוסר התאמה לטיפול היא במקרים של מטופלים הסובלים ממחלות שונות, כגון זיהום, סרטן או אנמיה. בחלק מהמקרים כן יתאפשר לבצע את הטיפול אך יהיה צורך במתן הנחיות ייחודיות כמו למשל שינוי בנטילת התרופות הסדירה של המטופל. בכל אופן אנו מדגישים שוב כי אין להפסיק נטילת תרופות בהסתמך על שיקול דעת עצמאי, אלא חשוב מאוד להתייעץ עם רופא מומחה בתחום.

מזרקי PRP מוכנים להזרקה
מזרקי PRP מוכנים להזרקה

 

הנחיות לפני טיפול PRP לשיער

לאחר שהתייעצנו עם רופא מורשה ווידאנו את התאמתנו לטיפול, לרוב קיימת שונות מסוימת בין ההוראות הניתנות על ידי המרפאות השונות, אך בדרך כלל ממליצים להרבות בשתיית מים לפני שעוברים טיפול PRP לשיער, הן באותו היום כמו גם בשבוע שלפני הטיפול.

הנחיות אחרי טיפול PRP לשיער

      • אין להשתמש בקומפרסים של קרח על הקרקפת

      • בשש השעות שאחרי טיפול PRP אין להרטיב את השיער, לחפוף את השיער או להשתמש בתכשירי שיער מכל סוג שהוא (כמו ג'ל לשיער, קרם לחות לשיער, שמפו או מרכך לשיער, ותרופות למריחה על גבי הקרקפת).

      • ביומיים שאחרי טיפול PRP אין לבצע פעילות גופנית מאומצת או להיחשף לשמש או לשהות במקומות לחים וחמימים.

      • בשלושת הימים שאחרי טיפול PRP אין להשתמש בתרופה מינוקסי, אין לצבוע את השיער, וכמו כן אין להחליק את השיער בכל צורה שהיא (פן, מחליק וכו').

      • בשבוע שאחרי טיפול PRP אין ליטול את התרופות הבאות: אספירין, אדוויל, איבופרופן, נפרוקסן, וולטרן או כל תרופות אנטי-דלקתיות אחרות.

    חשוב לציין כי המלצות אלו הינן המלצות כלליות בלבד אחרי טיפול PRP. כמובן שבכל מקרה של ספק, שאלה או בעיה יש להתייעץ ולקבל חוות דעת מהקליניקה שבה בחרת לבצע את הטיפול ואצל הרופא הספציפי שאבחן אותך ועתיד לבצע או שכבר ביצע את ההליך. המלצות לטיפול PRP אלו הן קווים מנחים בלבד ואנו מדגישים כי פעמים רבות ישנה שונות בין הדגשים וההנחיות לפני ואחרי טיפול PRP לשיער שיינתנו על ידי קליניקות שונות ורופאים שונים.