העלמת / מילוי קמטי עישון מעל השפה העליונה – קמטי ברקוד

תוכן העיניינים

אין צורך להסביר מדוע ההופעה החיצונית שלנו חשובה לצורך ההרגשה האישית שלנו. וכאשר מדברים על הופעה חיצונית, חלק גדול ממנה קשור לפנים שלנו. הפנים הם סימן ההיכר והזיהוי שלנו. לשם מרוכזת כל תשומת הלב בכל אינטראקציה חבריתית, ולכן חשוב לנו לטפל בכל בעיה בעור הפנים. לדוגמא, קמטוטים מעל השפה – קמטי עישון והבעה.

אצל נשים רבות ישנה בעיה של  קמטוטים מעל השפה העליונה, והן מחפשות פתרונות של העלמת הקמטוטים. למרות שהם די קטנים, המיקום והצורה שלהם פוגעים מאוד במראה הפנים וגורמים לך להרגיש שלא בנוח בכל פעם שאת מסתכלת במראה או עושה תמונת סלפי.

המבנה המיוחד של הקמטים העניק להם כינוי הגנאי ’קמטי ברקוד‘ בשל הדמיון שלהם לקווי הברקוד. הם מכונים גם קמטי עישון, זאת בשל שכיחותם הגבוהה אצל מעשנים, אך לא רק מעשנים סובלים מהם.

אז מה גורם להופעת קמטי עישון וכיצד ניתן לטפל בבעיה?

כאשר אנו מתבגרות, באופן טבעי ישנם שינויים בגופינו, כולל שינויים בפנים. אלו הם שינויים בעור, שינויים בשרירים, התדלדלות רקמות שומן ואבדן האלסטיות של העור. כל אלו יחדיו מביאים להופעת הקמטים מעל השפה העליונה. זה מתרחש גם אצל נשים וגם אצל גברים.

למרות שמדובר בתהליך טבעי, אצל חלקנו זה מופיע בגילאים מוקדמים יותר או בצורה בולטת במיוחד. והסיבות לכך הן לא בהכרח גנטיות, הרבה מזה תלוי באופן שבו אנו שומרות על עצמינו. הרגלי חיים לא טובים כמו עישון, חשיפה מרובה לשמש ותזונה לא נכונה יאיצו את תופעת הקמטוטים.

גם התנועה הטבעית של השרירים הקטנים בפנים היא אחת הסיבות להיווצרות הקמטים.

רבות מאיתנו מנסות לטפל בקמטוטים מעל השפה העליונה באמצעות קרמים שונים, ולעתים משקיעות בהם הרבה מאוד כסף. הקרמים מסייעים להזנת העור ושמירה על לחות וחיוניות. הם יכולים לסייע בתור טיפול מונע על מנת לשמור על העור מנזקי הסביבה. אך לכל היותר הם יעכבו את הופעת הקמטים, ובטח שאין באפשרותם  לבצע העלמת קמטוטים מעל השפה העליונה.

אך אל דאגה, הרפואה האסתטית מאפשרת היום לבצע מילוי קמטוטים מעל השפה העליונה, הליך פשוט למדי שיכול למחוק את קווי הברקוד מהפנים. כך תוכלי לחזור לדבר ולחייך מול כולם, להצטלם בסלפי ולהרגיש מלאת ביטחון.

קמטי ברקוד (צילום: קריסטינה מורילו)
קמטי ברקוד (צילום: קריסטינה מורילו)

העלמת קמטוטים מעל השפה העליונה (קמטי ברקוד)

כיום ישנו טיפול מהיר ויעיל המביא לתוצאות מיידיות וארוכות טווח – מילוי קמטוטים באמצעות חומצה היאלורונית. טיפול זה נחשב לבטוח וללא תופעות לוואי. הוא מספק תוצאות משביעות רצון.

מילוי קמטים מעל השפה אינה דורש הליך כירורגי פולשני, ובטח שלא תקופת התאוששות. הוא מבוצע במהירות על ידי רופא מיומן המזריק את חומר המילוי בכמויות קטנות ומדוייקות.

אם הופיעו הקמטוטים מעל השפה, זוהי רק ההתחלה. הם מופיעים בתחילה כקווים דקיקים, אך הולכים והופכים להיות בולטים יותר ויותר עם הזמן. כדאי לטפל בהם מייד כאשר הם מתחילים להופיע לפני שהם הופכים לחריצים עמוקים.

מה זו חומצה היאלורונית וכיצד היא משפיעה

חומצה היאלורונית היא חומר מקובל בתחומי רפואה שונים, ובכללם גם הרפואה האסתטית. חומר זה הפך לשכיח ומקובל מאוד מכיוון שהוא מאפשר לרופאים להעניק טיפול באמצעות חומר טבעי המיוצר וקיים בגוף. זאת בשונה מחומרי מילוי אחרים, כדוגמת הבוטוקס שהוא חומר זר לגוף.

הגוף מייצר לבד חומצה היאלורונית, אך לצערנו ייצור החומצה הולך ודועך עם השנים. החומצה משמשת את הגוף לצורך תהליכים פיזיולוגיים שונים, ביניהם שמירה על נפח ולחות העור.

בתור חומר מילוי, לחומצה ההיאלורונית יש תכונה מעניינת וחשובה  – היכולת לספוח נוזלים עד פי 1000 ממשקלה. כך ניתן להזריק כמויות מזעריות ולמלא את השקעים והחריצים.

חומצה היאלורונית היא לא רק חומר מילוי להעלמת קמטים. היתרון של החומצה ההיאלורונית הוא בכך שהיא מעוררת תהליכים טבעיים בגוף, כמו ייצור קולוגן ואלסטין, החיוניים למראה העור. כך שיש לחומצה אפקט כפול בשיפור מראה העור והעלמת הקמטים.

חומצה היאלורונית נספגת לאטה בגוף, זהו תהליך אטי הנמשך חודשים רבים. זהו איננו פתרון לצמיתות, אך זהו פתרון לטווח ארוך. כמו כן תמיד ניתן לבצע הזרקות נוספות למילוי קמטוטים מעל השפה העליונה על מנת לשמר את התוצאות.

כיצד מתבצעת העלמת קמטוטים מעל השפה העליונה

מילוי קמטוטים מתחיל קודם כל בפגישת יעוץ ואבחון. כך הרופא המטפל יכול לבחון את מצב הקמטים, היכן להזריק וכמה להזריק. ישנם מקרים בהם מטופלות מעוניינות לשלב את העלמת הקמטוטים עם טיפולים נוספים המבוססים על חומצה היאלורונית או מזותרפיה, וניתן לבנות תכנית טיפולית לצורך התמודדות עם כלל הבעיות.

למרות שהטיפול נחשב לבטוח, עדיין יש צורך באמצעי זהירות. לכן הרופא ישאל לגבי מחלות רקע ותרופות בהן את עושה שימוש, כמו גם על ניתוחים שביצעת בעבר, זאת על מנת לוודא שאין שום סיכון בהליך.

ההליך עצמו מתחיל בחיטוי האזור שאליו מזריקים, בדומה לכל פעם שמקבלים זריקה אצל הרופא. לאחר מכן הרופא ימרח משחה מאלחשת, על מנת למנוע  את תחושת אי הנוחות במהלך ההזרקה. לאחר מכן, הרופא מזריט לצורך מילוי הקמטוטים מעל השפה העליונה.

בשלב הבא הרופא יתחיל להזריק את חומר המילוי, בכמויות קטנות ומדודות, ובאזורים שנקבעו מראש. לאחר כל נקודה בו יוזרק חומר, הרופא יעסה בעדינות את רקמות העור, על מנת לאפשר לחומצה להתפשט בצורה הרמונית.

ההליך עצמו נמשך דקות ספורות. אחריו ניתן לחזור לשגרה מלאה. מומלץ להימנע מפעילות פיזית מאמצת במשך 48 שעות, אך אין מניעה מלחזור למשרד מייד לאחר הטיפול.

שיפור מיידי בתום הטיפול

מילוי קמטי עישון מביא מייד לשיפור משמעותי. מייד לאחר ההזרקה תוכלוי לראות איך הקמטים מתחילים להיעלם והעור שלך נראה יותר טוב. אך החומצה ההיאלורונית נזקקת לזמן (כשבועיים) על מנת להתחיל לספוח נוזלים ולעורר תהליכי התחדשות בעור. לכן את התוצאות המקסימליות תראי לאחר כשבועיים. לכן לרוב מומלץ להגיע לביקורת אצל הרופא המטפל כשבועיים לאחר ההזרקה. בשלב זה נוכל להתרשם מהתוצאה הסופית, ובמידת הצורך להוסיף עוד נגיעות של חומצה באזורים הרלוונטיים.

אנו מזכירים לך כי העלמת קמטים באמצעות חומצה היאלורונית אינה מעניקה פתרון לצמיתות, אלא פתרון לטווח ארוך. החומצה תתחיל להיספג בתהליך הדרגתי הנמשך כחצי שנה עד שנה. לאחר ספיגת החומצה מראה העור יחזור לקדמותו, וזהו גם הזמן לטיפול משמר.

העלמת קמטוטים באמצעות פילינג או מילוי קמטוטים?

מילוי קמטוטים מעל השפה העליונה הוא אינו הטיפול היחידי. קיימים גם טיפולי פילינג המקלפים שכבות של העור ומסייעים להתחדשות העור. בעזרת טיפולים אלו ניתן להביא לטשטוש של קמטים. אך זהו אינו פילינג ביתי, אלא פילינג כימי (או לייזר) עם סיכונים ותופעות לוואי. יתר על כן לטיפול מסוג זה זמן החלמה ארוך.

אילוסטריצה (צילום: דריה נקיפלובה)
אילוסטריצה (צילום: דריה נקיפלובה)

ולאור הסכנות וזמן ההתאוששות הארוך, נראה כי מילוי קמטוטים באמצעות חומצה היאלורונית הוא הפתרון המועדף לטיפול בקמטי ברקוד.

העלמת קמטים מעל השפתיים  – כמה זה עולה

עוד יתרון משמעותי של החומצה ההיאלורונית הוא שמדובר בפתרון זול בהשוואה להליכים אחרים המקובלים ברפואה האסתטית.

העלות של מילוי קמטים מעל השפתיים נעה בדרך כלל בטווח המחירים של 1300-1800 ש״ח. אך שימו לב כי ישנם סוגים שונים של חומצה היאלורונית, חלקם מתאימים יותר, חלקם פחות. כמו כן חשוב לוודא כי רופא מוסמך שעבר הכשרה רלוונטית מבצע את ההזרקות. הימנעו מטיפולי אסתטיקה מפוקפקים רק בשביל לחסוך כמה שקלים, זה יכול לעלות לכם ביוקר.

מעוניינת להעלים את קמטוטי הברקוד מעל השפתיים? במרפאת PRP clinic ניתן להעלים את הקמטוטים ולהחזיר לעורך את המראה המתוח והחיוני. את מוזמנת לפנות אלינו לפגישת אבחון וייעוץ ללא התחייבות. והנה הסיבה שלא קוראים לזה יותר ״קמטי עישון״.

רוצים לקבל מידע נוסף?

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר:

אודות prpclinic

PRP clinic הינה קליניקה המתמחה בטיפולים אסתטיים והזרקות PRP, iPRF, PRGF, CGF ומזותרפיה בתל אביב ובחיפה:

טיפולים ריגנרטיביים