טיפול טבעי לאין אונות, אימפוטנציה או שפיכה מוקדמת. הזרקת PRP לפין

לא נעים להודות, אבל גברים רבים סובלים מבעיה של אין אונות ושפיכה מוקדמת. הזרקת PRP לפין נועדה לתת מענה לבעיה. זאת באמצעות הזרקת פלסמה עשירה בגורמי גדילה המעודדים התחדשות רקמות.
תוכן העיניינים
טיפול טבעי באין אונות

הזרקת PRP לפין

טיפול טבעי להעצמת הזקפה, אין אונות ושפיכה מוקדמת הנו טיפול מאד מבוקש כבר שנים. המחקרים מראים כי 10% מהגברים מתחת לגיל 40 סובלים מהבעיה. ואילו בגילאי 40 ומעלה שכיחות הבעיה היא 50%.

על פי נתוני שירותי הבריאות, מידי שנה מאובחנים בישראל כשבעים אלף גברים הסובלים מבעיות זקפה.

כיום ישנן שיטות טיפול שונות, הזרקת PRP לפין נועדה לתת מענה לבעיה. ההזרקות מבוצעות ע״י רופאים בלבד שהוסמכו לכך. זאת באמצעות הזרקת פלסמה עשירה בגורמי גדילה המעודדים התחדשות רקמות.

אין אונות וזקפה חלשה

אין אונות, הבעיה הידועה בתור אימפוטנציה, היא הבעיה ממנה סובלים גברים רבים. היא יוצרת מבוכה ובדרך כלל הגברים אינם אוהבים לדבר על הנושאים הללו. הבעיה מביאה לפגיעה באיכות החיים והיכולת ליהנות מיחסי מין.

הסובלים מהבעיה עשויים לחוות קשיים בחיי הזוגיות, ואף חוסר ביטחון עצמי וקשיים להיכנס מלכתחילה אל תוך מערכת יחסים.

אין אונות היא חוסר יכולת להשיג זקפה. הבעיה עלולה להתרחש בעקבות סיבות שונות, וגם בדרגות חומרה שונות. אלו עשויים להיות קשיים בהגעה לזקפה ושמירתה, זקפה חלשה ועד חוסר יכולת להגיע לזקפה בכלל.

זקפה היא המצב שבו הפין מתקשה, תוצאה של הזרמת דם אל איבר המין. המנגנון שהגוף מפעיל הוא הגברת קצב הזרמת הדם לפין, והאטת קצב הדם היוצא. בתוך הפין ישנם שני מבנים ספוגיים העוברים לאורכו של הפין, וכאשר הם מתמלאים בדם, זה גורם לזקפה.

הפין הוא אינו שריר, אך השליטה במנגנון הזקפה נעשית באמצעות הרפיית שרירים מסוימים, וכך מתאפשר ליותר דם לזרום. ואילו התכווצות של שרירים אחרים מחלישה את זרימת הדם היוצא.

הזקפה הכרחית לצורך קיום יחסי מין, אך מצבים שונים עלולים לפגוע בזקפה וביכולת לקיים יחסי מין. אלו יכולים להיות מצבים רפואיים, כמו גם מצבים נפשיים.

אם אינכם מרגישים בנוח לדבר על הבעיה, זה בסדר גמור. אך מצד שני אסור שזה מה שיעמוד בדרככם וימנע מכם לקבל טיפול באין אונות. אתם יכולים לפנות לטיפולים באמצעות אנשי מקצוע ולזכות בטיפול שיחזיר לכם את היכולת ליהנות מיחסי מין.

החדשות הטובות הן שכיום ישנם טיפולים רבים. נכון, חלקם חסרי כל ביסוס מדעי, ולאחרים עלולות להיות תופעות לוואי מסוכנות. אך בהחלט קיימים פתרונות שהוכחו מחקרית ויכולים לעזור. אל תשלימו עם המצב, אם ישנה בעיה חפשו פתרון.

עיבוי פין

הגורמים לבעיה

ישנה רשימה ארוכה של סיבות העלולות לגרום לבעיות של אין אונות. במקרים רבים הסיבה היא אינה פיזיולוגית, אלא סיבה נפשית כמו עודף סטרס, דיכאון או חרדת ביצועים.

אך ישנם גם גורמים נוספים כמו בעיות הורמונליות, מחלות כלי דם, מחלת הסוכרת, עישון, שימוש באלכוהול וסמים, מיעוט פעילות גופנית, כולסטרול גבוה, משקל יתר ועוד.  

אין ספק כי שמירה על אורח חיים בריא, המשלב הימנעות מסטרס, פעילות גופנית, תזונה נכונה והימנעות מהרגלים המזיקים לבריאותנו, תסייע להרחיק מאיתנו מחלות, לשמור על איכות חיינו וגם לשמור על הזקפה. אך שום אורח חיים לא יכול להעניק לנו חסינות מוחלטת מפני בעיות אין אונות.

הבעיות הללו הופכות להיות שכיחות יותר עם הגיל, אך הן בהחלט יכולות להופיע בגילאים צעירים. הזרקת PRP לאיבר המין הוא אחד הטיפולים האפשריים, אך יתכן שישנם טיפולים אחרים היכולים להתאים.

לא רק שאנו חיים בעידן שבו הרפואה מעמידה לרשותנו פתרונות מתקדמים ויעילים, אנו גם חיים בעידן של פתיחות והבנה. ואין סיבה להתבייש ולא לפנות אל אנשי המקצוע לצורך יעוץ.

טיפולים לאין אונות ושפיכה מוקדמת

בעיית האין אונות מטרידה גברים מאז ומעולם, ובמהלך השנים פותחו אינספור טיפולים. חלקם לא ממש פותרים את הבעיה, אחרים עשויים להיות קצת מרחיקי לכת עבור מקרים קיצוניים. למזלנו בעשורים האחרונים חלו התפתחויות שונות וישנם מגוון טיפולים יעילים לטיפול באין אונות.

הזרקת PRP לפין הוא אחד הטיפולים, אך מלבד הזרקות PRP לאיבר המין ישנם עוד טיפולים שונים הכוללים טיפולים קוגניטיביים התנהגותיים, טיפולים תרופתיים, טיפולים הורמונליים, טיפול בגלי הלם, השתלות תותב ועוד. 

  • משאבות ואקום – באמצעות משאבות היוצרות ואקום ניתן להגביר את כניסת הדם אל הפין, ובכך להשיג זקפה. ולאחר מכן לשמר אותה באמצעות טבעת גומי על בסיס הפין. שיטה זו מסורבלת ואינה מתאימה עבור הסיטואציות האינטימיות. היא לא פותרת את הבעיה, ומחייבת אתכם להשתמש במשאבה בכל פעם שתרצו לקיים יחסי מין.
  • טיפול בגלי הלם – באמצעות שימוש בגלים אקוסטיים ניתן לעודד יצירת כלי דם חדשים, ובכך לשפר את זרימת הדם. החיסרון של השיטה הוא שיש צורך בסדרת טיפולים ארוכה בטרם מרגישים תוצאות, והשיטה אינה מתאימה לכל המקרים.
  • טיפול תרופתי – תרופות כמו ויאגרה וסיאליס הפכו לשכיחות מאוד בטיפול בבעיות זקפה. תרופות אלו מבוססות על מעכבי אנזים PDE5, והן מגבירות את זרימת הדם אל איבר המין. הן נחשבות ליעילות, אך כמו לכל תרופה ישנן תופעות לוואי ויש להתייעץ עם רופא בטרם משתמשים בהן. בהינתן מצבים רפואיים מסוימים השימוש בהן עשוי להיות בעייתי.
  • פסיכותרפיה – כפי שכבר אמרנו, הסיבות לאין אונות הן לא בהכרח סיבות פיזיולוגיות. הן יכולות להיות סיבות נפשיות. לעתים אלו הן סיבות הקשורות באופן ישיר לקיום יחסי מין, כמו חרדת ביצוע. ולעתים אלו בעיות אחרות, המשליכות גם על הזקפה.
  • הזרקות חומרים וזואקטיביים – טיפולים אלו פחות שכיחים היום, בעיקר מהסיבה כי ישנים טיפולים יעילים יותר. אין לבלבל בין הזרקות PRP לבין הזרקות אלו, מדובר בטיפול שונה לחלוטין. שיטת טיפול זו דורשת הזרקה עצמית של החומר בטרם קיום יחסי המין.
  • השתלת תותב – השתלת תותב בתוך הגוף המחילתי של הפין מאפשרת ליצור אפקט של זקפה. ניתן לעשות זאת באמצעות תותב קשיח למחצה או באמצעות תותב מתנפח. שני סוגי הטיפול דורשים הליך כירורגי עדין באיבר המין. זהו הליך כירורגי על כל המשתמע מכך, תקופת החלמה, סיכונים ותופעות לוואי.
  • ניתוח מעקפים בפין – הליך זה מיועד עבור גברים הסובלים מחסימה בכלי הדם, ולא עבור הבעיה של הגבר הממוצע הסובל מבעיות זקפה. באמצעות ניתוח מעקפים, הדומה לניתוח מעקפים בלב, ניתן לשפר את זרימת הדם. ההליך מתאים רק כאשר ישנה חסימה בעורק בודד, וכאשר אין מחלות רקע ההופכות את ההליך למסוכן.
  • טיפול בגלי רדיו – טכנולוגיות גלי הרדיו אינן דבר חדש ברפואה, אך בשנים האחרונות גלי הרדיו נכנסו גם לטיפול בבעיות זקפה. הרציונל מאחורי טיפולים אלו הוא לעודד התחדשות של רקמות, ובכך לשפר את כל המנגנונים הפיזיולוגיים הקשורים לזקפה. זוהי צורת טיפול ביתית, הדורשת זמן רב להשגת תוצאות ויש ספק לגבי יעילותה.
  • טיפול בתאי גזע – בגוף ישנם סוגים שונים של רקמות המורכבות מתאים. תאי גזע הם תאים מיוחדים היכולים להתמיין ולהפוך לתאים מסוגים שונים, ובכך לשמש עבור רקמות שונות. הרציונל מאחורי טיפולים אלו הוא לשחזר נזקים לרקמות הפין באמצעות הזרקת תאי גזע. לעולם המדעי ישנו עניין גדול בטיפולים המבוססים על תאי גזע. יתכן כי יש להם פוטנציאל גדול לטיפול בבעיות רפואיות שונות. אך הטיפולים הללו, בפרט אלו הקשורים לאימפוטנציה, עדיין ניסיוניים ונעשים תחת מחקרים.

טיפול PRP לאין אונות

טיפוליPRP  לפין הם טיפולים המבוססים על הזרקת טסיות דם המכילות גורמי גדילה (Growth factors). אלו הם למעשה חלבונים הקיימים באופן טבעי בדם.

טיפולי PRP הם טיפולים שכיחים ברפואה, ויש בהם שימוש נרחב באורתופדיה ובטיפולים למניעת נשירת שיער. אלו הם טיפולים המאיצים תהליכי החלמה טבעיים של הגוף. וזוהי התאוריה מאחורי הזרקותPRP  לאיבר המין. באמצעות הזרקת אותם גורמי גדילה ניתן לעודד את התחדשות הרקמות ולהביא להיווצרותן של רקמות חדשות ובריאות המתפקדות בצורה תקינה. במחקר שנערך בשנת 2021 הושג שיפור של 62% בקרב הגברים בקבוצת המחקר.

היתרון של הזרקת PRP לפין לטיפול בשפיכה מוקדמת, אין אונות והעצמת הזקפה הוא שאין שימוש בתרופות, אלא בחומרים טבעיים הקיימים בגוף. גורמי הגדילה מזוקקים מתוך דמו של המטופל. בשלב הראשון לוקחים מנת דם קטנה מהמטופל. לאחר מכן היא עוברת תהליך זיקוק באמצעות צנטריפוגה, ולבסוף מוזרקת אל האזור שבו רוצים לטפל. במקרה של טיפול באין אונות, גורמי הגדילה מוזרקים אל תוך הפין. קיימים גם טיפולים אחרים, כמו PRP לנשירת שיער, בהם מזריקים את גורמי הגדילה לעור הקרקפת. כמו גם PRP אורתופדי שבו החומר מוזרק למפרקים או PRP דנטלי שבו החומר מוזרק במהלך טיפול שיניים.

מזרקים מוכנים

טיפול בטוח ויעיל

הזרקות PRP לפין זוכות לפופולריות רבה במסגרת הטיפולים לבעיית אין אונות. הסיבות לפופולריות של השיטה הן רבות:

  • מתאיםלמגווןבעיות – בעיות הזקפה נעות על סקאלה הכוללת מצד אחד אין אונות מוחלטת, לצד בעיות של זקפה חלשה ושפיכה מוקדמת. מסתבר כי הזרקת PRP לפין יכולה לסייע בכל ספקטרום הבעיות.
  • מינוףיכולותהגוף – הליך זה אינו מנסה לכפות על הגוף משהו שהוא מעבר ליכולותיו הטבעיות באמצעות שימוש בחומר כימי זה או אחר. הליך זה משתמש בגורמי הגדילה הטבעיים של הגוף, ומזריק אותם בצורה מרוכזת לאזור הזקוק לשיקום. הגוף כבר עושה את העבודה בעצמו.
  • הליךבטוח – לכל הליך רפואי ישנם סיכונים ותופעות לוואי, גם כאשר מדובר בסתימה אצל רופא השיניים. אך בהשוואה להליכים אחרים, זהו נחשב אחד הטיפולים הבטוחים ביותר.
  • טיפולמהיר – בשונה מהליכים כירורגיים הדורשים הכנה מראש, ותקופת החלמה. כאן מדובר בהליך קל ומהיר יותר מכל אותם הליכים כירורגיים.
  • מאפשרלחזורוליהנותמיחסימיןבחופשיות – היתרון הגדול של טיפול זה הוא הפתרון ארוך הטווח לבעיית האין אונות. גברים יכולים לחזור ליהנות מזקפה ויחסי מין, ללא צורך בשום אמצעי, זריקה או כדור בטרם האקט המיני.
  • היכולתלתתמענהלגבריםהסובליםממחלותרקע – גברים רבים סובלים ממחלת הסוכרת ומחלות רקע אחרות. לא רק שהמחלות האלה גורמות לבעית אין אונות, הן גם מגבילות את אפשרויות הטיפול.
    היתרון של טיפולי PRP לאין אונות הוא היכולת שלהם לתת מענה גם למצבים רפואיים מורכבים. אך כמובן שיש לקבל ייעוץ אישי באמצעות הרופא המטפל על מנת לבדוק את התאמתכם לטיפול.
  • עיבויאיברהמין – למרות שטיפולי PRP אינם נחשבים כטיפולים להגדלת איבר המין. ואיננו מציעים אותם כטיפולים להגדלה או עיבוי של איבר המין, בפועל ישנן תוצאות מסוימות.
    מחקרים מראים כי גברים אשר שילבו משאבות ואקום יחדיו עם טיפול בגורמי גדילה, השיגו שיפור מסוים בגודלו של איבר המין.

מה ההבדל בין טיפול PRP לבין הזרקות לפין

ישנם טיפולים המבוססים על הזרקה עצמית לפין. טיפולים מסוג זה היו שכיחים מאוד בשנות השמונים, אך הפופולריות שלהם דעכה עם המצאתם של הטיפולים התרופתיים כמו הויאגרה. טיפולים אלו מבוססים על הזרקה עצמית של חומרים המגבירים את זרימת הדם לאיבר המין.

טיפולי ההזרקות הללו העניקו מענה נקודתי לבעיה, אך לא פתרו את הבעיה והמטופלים נדרשו להזריק בכל פעם לפני שרצו לקיים יחסי מין. טיפולPRP  לפין אינו הזרקות המיועדות לביצוע בטרם קיום יחסי המין, אלה טיפולים אשר נועדו לטפל בשורש הבעיה. הם אינם מיועדים להזרקה עצמית אלא באמצעות רופא.

המטרה של טיפולי PRP היא לעודד את התחדשות הרקמות, ובכך לאפשר את פעילותו התקינה של מנגנון הזקפה. כלומר מבלי צורך בהזרקה בכל פעם שתרצו לקיים יחסי מין.

כיצד טיפולי PRP לפין משפיעים

הזרקות PRP לאיבר המין מעודדות התחדשות של הרקמות. ובזכות ההתחדשות ניתן ליהנות מכמה יתרונות המשפרים את הזקפה:

  • הגברת זרימת הדם לאיבר המין.
  • תיקון רקמות פגועות.
  • התבססות של מוליכים עצביים חדשים.

כל אלו יאפשרו לכם ליהנות מיחסי מין בחופשיות, וללא שום פגיעה בתחושה ובהנאה.

כיצד מתבצעות הזרקות PRP לפין

לפני הכל יש צורך בפגישת ייעוץ בה נוכל לאבחן את הבעיה ואת מצב בריאותכם הכללי. עלינו לבדוק האם המטופל מתאים עבור הזרקות PRP.

כמו כן תקבלו הסבר מקיף על כל הטיפול ותופעות הלוואי. ובמידה והוחלט להתקדם בטיפול, ההזרקה תתבצע באופן הבא:

  1. שימוש בחומר מאלחש – זה נעשה באמצעות מריחה מקומית של משחה מאלחשת.
  2. נטילת דם – יש ליטול דם מהמטופל, בהליך הדומה לבדיקת דם שגרתית. בדרך כלל לוקחים דם מהיד. מדובר במספר מבחנות קטנות ולא יותר.
  3. זיקוק טסיות הדם וגורמי הגדילה – באמצעות צנטריפוגה מפרידים את טסיות הדם וגורמי הגדילה מתוך דגימת הדם. זהו תהליך הנמשך מספר דקות.
  4. הכנסת גורמי הגדילה לתוך מזרק – לאחר שהצנטריפוגה הפרידה בין רכיבי הדם, מכניסים את גורמי הגדילה אל תוך מזרק.
  5. הזרקת גורמי הגדילה – ההזרקה מבוצעת בכמה נקודות לאורכו של איבר המין ונמשכת מספר דקות.

תהליך prp

מה קורה לאחר ההזרקה

לאחר ההזרקה יתכן כי תחוו כאב קל, ואף נפיחות או אדמומיות באזורי ההזרקה. תופעות אלו יחלפו מעצמן לאחר מספר ימים.

ואנחנו יודעים שמה שבאמת מעניין אתכם זה מתי אפשר להיכנס לעניינים. ובכן אנו ממליצים לעשות זאת בהקדם האפשרי. מצב גירוי וזפקה יאפשר להאיץ את ריפוי הרקמות והתחדשותן. קיום יחסי מין מלאים מומלץ לאחר שבוע.

במקרים מסוימים אפילו מומלץ לעשות שימוש זמני באמצעים נוספים להשגת זקפה, כמו משאבה או טיפול תרופתי, בכדי להשיג את הגירוי הדרוש לצורך חידוש הרקמות.

הזרקות PRP

סובלים מאימפוטנציה, זקפה חלשה או שפיכה מוקדמת?

באמצעות הזרקות של טסיות דם המכילות גורמי גדילה ניתן לתת מענה לרבות מבעיות האין אונות. הטיפולים נוסו בהצלחה והביאו לתוצאות יפות בקרב גברים אשר סבלו מאי יכולת להגיע לזקפה או מקרים של זקפה חלשה מידי בשביל לקיים יחסי מין. כמו כן גם גברים הסובלים משפיכה מוקדמת יכולים ליהנות מהטיפול.

על מנת ליהנות מטיפול בטוח ויעיל, חשוב לעשות זאת על ידי מי שהוסמך לכך. אמנם מדובר בהליך רפואי פשוט ומופחת סיכונים, אך עדיין זהו הליך אותו יש לבצע באמצעות רופא.

מרפאת PRP CLINIC  מבצעת מגוון טיפולים הכוללים גם הזרקות PRP לאיבר המין. יש לנו ניסיון רב בטכנולוגיות אלו ואנו עושים בהן מגוון שימושים. כל הטיפולים מבוצעים על ידי רופאים, בצורה מקצועית ומפוקחת.

ליצירת קשר בנושא:
058-4664664

רוצים לקבל מידע נוסף?

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר:

אודות prpclinic

PRP clinic הינה קליניקה המתמחה בטיפולים אסתטיים והזרקות PRP, iPRF, PRGF, CGF ומזותרפיה בתל אביב ובחיפה:

טיפולים ריגנרטיביים