כל מה שרצית לדעת על מזותרפיה

תוכן העיניינים

עם השנים אנו מזדקנים. את הגיל לא ניתן לעצור וזו עובדה, אבל מה לגבי עיכוב תהליכי הזדקנות ? טיפולי מזותרפיה מתקדמים מאפשרים להאט את תהליכי ההזדקנות ולהשיב את גלגלי הזמן לאחור. אלו הן אינן הבטחות בלי כיסוי, יש מדע מאחוריהן.

תהליכי ההזדקנות הטבעיים גורמים לשינויים בגופנו, ואלו משתקפים גם במראה החיצוני. במסגרת השינויים ישנה ירידה בכמות הקולגן, דבר המביא לשינוי במראה העור. העור שלנו הופך לרפוי ומקומט, ומאבד את המיצוק והחיוניות שאפיינה אותו בעבר. מזותרפיה היא אחד הטיפולים הקיימים לצורך עיכוב תהליכי ההזדקנות ושיפור מראה העור.

מה זה מזותרפיה

המילה מזותרפיה מגיעה מהשפה הלטינית, ופירושה הוא טיפולי אמצע. כלומר טיפולים המיועדים לשכבה האמצעית של העור. בניגוד לתכשירים קוסמטיים הנמרחים על העור בצורה חיצונית, טיפולי מזותרפיה חודרים אל תוך השכבה הפנימית של העור, ולכן יש להם יכולת לתת מענה אמתי לבעיות.

מזותרפיה הנה טכניקה לא ניתוחית המבוססת על שימוש בזריקות המכילות חלבון, מינרלים, אנזימים וויטמינים המגיעים אל שכבת העור האמצעית ומשפיעים גם על רקמות השומן התת עורי. ובכך ההזרקות מסייעות להעלים מגוון תופעות המאפיינות את תהליכי הזדקנות.

מקובל לטפל באמצעות מזותרפיה בתופעות ההזדקנות של עור הפנים, הצוואר, המחשוף, וגב כף היד. כמו כן ניתן ליישם את השיטה על עור הקרקפת על מנת לעודד את צמחית השיער.

טיפולי מזותרפיה מתבצעים באמצעות מחט דקה במיוחד. במיומנות רבה המחט מוחדרת לעומק של עד 2 מ“מ ושם מחדירה את אותה תרכובת מזינה.

באמצעות טיפולים אלו ניתן לתת מענה למגוון בעיות, חלקן קשורות לפגעי הזמן. אך ניתן גם לתת מענה לבעיות שנוצרו בעקבות חשיפה לשמש, תכשירים קוסמטיים מזיקים, שינויים הורמונליים ומאפיינים סביבתיים.

טיפול מזותרפיה הוא הליך פשוט ובטוח. הוא אינו כואב ואינו דורש הרדמה. משך הטיפול קצר מאוד, טיפול ממוצע נע בין 15 ל 30 דקות. אין צורך במנוחה והתאוששות לאחר הטיפול, ניתן לחזור מייד לשגרה מלאה.

הליך הזרקת מזותרפיה
הליך הזרקת מזותרפיה

ההיסטוריה של המזותרפיה

המצאת טיפול המזותרפיה מיוחסת לרופא הצרפתי מישל פיסטור. בין השנים 1948 ועד 1952 הוא ביצע מחקר בין לאומי בתחום של הזרקות תת עוריות. פיסטור לא היה זה אשר טבע את המושג מזותרפיה, הייתה זו דווקא התקשורת הצרפתית שהחלה לגלות עניין בנושא והחלה להשתמש במושג מזותרפיה בשנת 1958.

פיסטור המשיך לשכלל את השיטה, ובשנת 1964 הקים את אגודת המזותרפיה הצרפתית. כמה שנים מאוחר יותר, ב 1968, הציג את השיטה לאקדמיה הצרפתית לרפואה.

בשנים הראשונות טיפולי המזותרפיה שימשו לצורך טיפול במצבים רפואיים כמו כאבים כרוניים, פיברומיאלגיה ודלקת פרקים ניוונית.

המזותרפיה נכנסת לתחום הטיפולים הקוסמטיים

במהלך השנים הרופאים הצרפתיים הבינו כי למזותרפיה יעילות גבוה לטיפול בבעיות עור כמו קמטים וצלוליטיס. כאשר החומר הוזרק לעור, הרכיבים שבו החלו לעודד ייצור של סיבי קולגן ואלסטין חדשים, דבר שגרם לשיפור במראה העור. המטופלים דיווחו על מראה עור בהיר יותר ובריא יותר. ההצלחה בתחום טיפולי העור הביאה גם לכניסתם של חומרים טיפוליים חדשים כמו השימוש בחומצה היאלורונית לשיפור בריאות העור.

מישל פיסטור הלך לעולמו בשנת 2011. אך כיום תרומתו הגדולה לתחום הרפואה האסתטית מוכרת בתחום הרפואה האסתטית, והוא זכה להכרה רבה וכמובן גם התואר ”אבי המזותרפיה“.

האקדמיה הצרפתית הלאומית לרפואה הכירה במזותרפיה כמומחיות ברפואה משנת 1987. מאז ועד היום, התחום פופולרי במדינות אירופה ודרום אמריקה. יש כיום ב-18,000 רופאים בעולם שמבצעים טיפולי מזותרפיה. 

הזרקה לקרקפת

הליך הזרקת מזותרפיה

לטובת הצלחת הטיפול והשגת התוצאות האופטימליות, יש צורך ביותר מטיפול אחד.  מדובר בסדרת טיפולים בהתאמה אישית. קודם כל מתבצע אבחון ולאחר מכן הרופא המטפל יקבע תכנית טיפולים להשגת המטרות שהוגדרו.

שינוי מורגש ניתן לראות כבר לאחר הטיפול השני, אך חשוב להמשיך בטיפול עד לסיומו לצורך השגת תוצאות אופטימליות לטווח הארוך. מקובל לחזור על הטיפולים במרווחים של שבוע, אך הרופאים ימליצו בהתאם לצרכים הטיפוליים.

במהלך הטיפול תוזרק לשכבה האמצעית של העור כמות מזערית של חומצה היאלורונית. זהו חומר שקיים באופן טבעי בגוף, אך במהלך השנים הוא פוחת בעקבות תהליכי ההזדקנות.

הזרקות מזורתרפיה מעודדות תהליכים ביולוגיים טבעיים, ומביאות לשיפור במראה העור.

הטיפול עצמו אינו כואב, אך ישנם מטופלים הרגישים לכאב והם מרגישים אי נוחות מהדקירות. ניתן להקל עליהם באמצעות מריחת חומר מאלחש. 

משך הטיפול משתנה בהתאם לגודל האזור שבו מטפלים, אך טיפול ממוצע הוא כעשר עד עשרים דקות.

מזותרפיה לנשירת שיער

כיום מקובל גם לבצע הזרקות מזותרפיה למניעת נשירת שיער. במקרים אלו ההזרקות מתבצעות אל תוך עור הקרקפת. הן מסייעות להאט את נשירת השיער, ומעוררות צמיחת שיער בזקיקים רדומים. טיפולי מזותרפיה לשיער מאפשרים לגברים ליהנות מפתרון בטוח יותר מאשר חלופות כגון התרופה פינסטריד הידועה בתופעות הלוואי.

מזותרפיה לשיער מסייעת לתת מענה למכלול בעיות הכוללות נשירת שיער, התקרחות וקשקשים. הטיפול מתאים לנשים וגברים ונותן מענה גם לנשירת שיער תורשתית, וגם לנשירת שיער שמקורה בבעיות הורמונליות, תזונתיות ואחרות. טיפולי מזותרפיה לשיער מומלצים גם לאחר טיפולי השתלת שיער, זאת בתור אמצעי לחיזוק הזקיקים ושיפור התוצאות של ההליך הכירורגי.

התאוששות ותופעות לוואי

טיפולי מזותרפיה נחשבים לטיפולים בטוחים שאינם דורשים זמן התאוששות, אך הדבר תלוי גם במטופל. ברוב המקרים ניתן לחזור לתפקוד מלא וחיי היום יום מייד לאחר הטיפול. אך ישנם מטופלים הנוטים לסבול מתופעות של אדמומיות, נפיחות וחבורות על העור. תופעות אלו חלופות מעצמן לאחר כ 48 שעות ללא צורך בטיפול מיוחד.

במקרים של טיפול מזותרפיה באזור סביב העיניים, תופעות אלו עשויות להימשך זמן רב יותר.

המומחים לטיפולי מזותריפה

טיפולי מזותרפיה מאפשרים למטופלים ליהנות ממספר יתרונות משמעותיים:

  • אלו הם טיפולים שאינם פולשניים ואינם דורשים זמן התאוששות.
  • זהו הליך מהיר הנמשך לכל היותר 20 דקות.
  • באמצעות טיפולי מזותרפיה ניתן לתת מענה למגוון של בעיות בעור הפנים ובתחום נשירת השיער.

תוצאה ראשונית לטיפול מזותרפיה אפשר לראות לאחר כ-6-8 שבועות מרגע ההזרקה. בדרך כלל, מטופלינו בוחרים בטיפול מזותרפיה ביחד עם הטיפול המשולב, הכולל גם זריקות PRP וגם זריקות iPRF או יחד עם טיפול טיפול PRGF. ליצירת קשר בנושא מזותרפיה ונשירת שיער: 0584664664

רוצים לקבל מידע נוסף?

אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר:

אודות prpclinic

PRP clinic הינה קליניקה המתמחה בטיפולים אסתטיים והזרקות PRP, iPRF, PRGF, CGF ומזותרפיה בתל אביב ובחיפה:

טיפולים ריגנרטיביים